KLACHTENREGELING
Klachtenregeling Huisartsenpraktijk De Groenendijk
Gelukkig zijn de meeste patiënten tevreden over de huisartsen en de medewerkers van De Groenendijk. Toch kan het natuurlijk gebeuren dat u over bepaalde zaken minder tevreden bent. Als u onvrede of een klacht hebt over artsen, medewerkers, gebeurtenissen of de organisatie, dan kunt u hieronder lezen wat u kunt doen. Onze praktijk heeft een klachtenregeling voor het registreren en behandelen van klachten.
Probeer het probleem met uw huisarts op te lossen.
Uw huisarts stelt het op prijs de gelegenheid te krijgen om de oorzaak van uw onvrede of klacht met u te bespreken. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan er ook niet samen met u gezocht worden naar een oplossing van het probleem. U kunt hiervoor een afspraak maken voor een gesprek met uw huisarts. Het is ook mogelijk de klacht schriftelijk te melden. U kunt hiervoor gebruikmaken van het klachtenformulier op de website of een formulier halen bij de balie. Het ingevulde formulier kan worden afgegeven bij de assistente aan de balie of in de brievenbus van de praktijk. Na ontvangst van het klachtenformulier wordt er binnen 2 weken contact met u opgenomen.
Klik hier om het klachtenformulier te downloaden.
Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE)
In het geval dat u uw klacht niet rechtstreeks bij Huisartsenpraktijk De Groenendijk wilt melden of indien u uw klacht niet naar tevredenheid hebt kunnen oplossen met uw huisarts, kunt u zich wenden tot de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Bij deze stichting kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op www.skge.nl
Het Adviespunt Zorgbelang kan u informatie geven over uw rechten en plichten als patient en u adviseren waar u met uw klacht terecht kunt. Telefoon 0900 – 243 70 70.
Website: www.zorgbelang-nederland.nl
Mededelingen
Contactgegevens
Huisartsenpraktijk ‘De Groenendijk'
Pastoor Versterplein 11 B
4587 CW Kloosterzande
info@hpgroenendijk.nl
Openingstijden
De praktijk is van maandag t/m vrijdag geopend van 08.00 - 17.00 uur.
Belangrijke nummers
Telefoon:
0114-686800
SPOED:
Bij een levensbedreigende situatie belt u: 112
anders: 0114-686348
Receptenlijn ook buiten de openingstijden:
0114-686800 toets "2"